Alla inlägg under mars 2010

Av Mattias - 22 mars 2010 15:46

Mån: Paddelmaskin 10*4min (8)

Tis: Löpning 50 min dist

Ons: Vila

Tors: styrka III

Fred: Paddelmaskin 60 (7)+ 45(9)  + 15(9,5) + 30(5) + 30(8) X 10 st  2*5min(7)

Lör: Styrka II  + 4*1000mlopp träning

       Vila

Sön: Löpning backträning  skidbacke ca 400m med bra lut x 10 st

       MAQ- övningar enligt schema i boken 1 tim



kör hårt

//Mattias

Av Mattias - 15 mars 2010 09:07

I går var det Riksmästerskap i paddelmaskin på mässan i stockholm, det var intressat att kör för jag har inte tävlat i racing på så där 10 år förutom ett lopp i jönköping för tre år sedan  :-)  på två hundra meter vann danny hallmen från örebro och sedan en kille från västervik med mig på tredje plats. Loppet var tyngre än jag trodde och jag insåg att det är svårt att ensförsöka hålla koll på någon annans tid mer än sedan egen under loppet, hur kunde jag glömma det?

På 1000m var det samma ordning på prispallen som på två hundra meter.

Jag missbedömde dock hastigheten och var bara en sek från att missa bronset. danny gjorde ett jättebra lopp men jag tror att han fick kämpa lite i slutet :-)


Summa sumarum var att det var kul och jag tror att det var bra för kanot sporten att köra bland alla mäniskor på mässan och visa upp sig.  Jag kan även tillägga att sonen hittade en båt som han tyckte vi skulle köpa 5 800 000:- så jag har börjat spara  i dag och om ca 200 år har jag råd att köpa den :-)  video lägger jag upp under veckan med 200m två heat och 1000m ett heat.  träna hårt

Av Mattias - 5 mars 2010 11:34

Ser det inte underbart ut  någon som vill följa med ;-)

Nästa år till hawaii bilderna säger allt

Av Mattias - 4 mars 2010 15:34

Hittade lite bilder från åre på facebook, det var en varm sommardag +25 grader och sol, vindstilla och bilderna var från både före och efter forspaddlingen, man får tillbaka känslan och adrinalinet som flödar i ådrorna när man sturtar nerför. ;)  skön känsla helt klart.


  


På bilden: jag i gult, svante i röd kajak samt svempas för i högerkant

Måndag: paddelmskin  1x4(7)+ x 2min(7) +1 x 200m (100)

Tisdag:   

Onsdag: Vila

Torsdag:styka I

Fredag: Paddelmaskin 20*2 min (7) sista 15 sek varje intervall max 30 sek vila

Lördag: löpning

Söndag: paddelaskin 6*500m träningslopp (9-10)


träna hårt

//mattias

Ovido - Quiz & Flashcards