Alla inlägg under januari 2010

Av Mattias - 30 januari 2010 09:29

en surfski organisation har börja bildas eftersom icf har startat en komitee för surfski. läs mer på www.globalsurfski.se


Hittade ett kul klipp från åre. ;-)



Av Mattias - 30 januari 2010 09:14

Träningen i går gick bra körde styrka medans svempa körde paddelmaskin. Vi peppade varandra lite inför åre extreme challenge i sommar.


kg x rep x set

100x6x3  lutande bänk

50x6x3 curl biceps stående

40x6x3 curl triceps stående

120x10x3  benpress

12,5x10x3 axlar rakt fram

85x10x3 roddrag två hands

50x10x3 axelpress med skivstång



plus teknikfilmning på paddelmaskin, hittade en del mindre bra saker som jag vill åtgärda till sommaren. nästa vecka börjar jag köra paddelmaskin, jag får börja försiktigt säger farbror doktorn pga armbågen så den hinner vänja sig vid den rörelsen. man läker inte så fort långre :(


lördag

Löpning 50 min i snö ska se om jag kan övertala tjejerna att åka med på en pulka som jag kan dra som motstånd.


söndag

morgon 2 tim skidor, kvällspass blir paddelmaskin 50 min lätt paddling


kör hårt

Av Mattias - 29 januari 2010 10:10

I dag blir det samma styrke program som förra gången :) sedan får det bli lite mer paddelmaskin tror jag. Den skadade armbågen håller och knät känner jag inte häller av längre. bestämde att jag ska försöka köra eurochallenge i alicante 1 maj men då måste jag komma i gång rent motoriskt nu. Svempa vill filma i dag igen så vi ska träffas efter jobbet och filma teknik med honom, han gjorde en 100% förbättring i fredags så vi kommer i dag nå nya höjder inom kajakteknik :)

Av Mattias - 26 januari 2010 14:27

Är på föreläsningar i norrköping i dag så man får ta det lite lugnt ska köra ett pass hemma i kväll när barnen sover, har lite ont i ena benet så jag springer i morgon löpning eller spinning, ska få lägga en kajak hos micke berger på kanuk så man kan paddla, det är fruset i kanalen.


Styrka

bänk  100x6x3

biceps curl 50x6x3

tricps curl 45x6x3

200 situps

200 armhävningar

200 ryggups

bakvändbänk med kropp  10x3

ben spark framåt  50x10x3

baksida ben 35x10x3

axlar fram 45 grader  12,5kg  10x3


medicinboll   rotationer 60 sek  6 set 30 sek vila

 statisk mage  2min

chins  85kg 12st 3 set

DIPS 85KG 10st 3 set


slut


Av Mattias - 24 januari 2010 18:18

I morgon ska det bli ett distanspass löpning  17 km, lååååångt för att vara mig.


Jag kommer att i fortsätttingen skriva vad jag kör och inte lägga upp träningsprogram som jag gjort tidigare, detta för att det blivit så svårt att hjälpa alla som ville ha hjälp.  Jag sätter i hop ett träningsproam för mig och lägger ut så kan ni ta det ni själva känner är rätt för er :) 

Av Mattias - 22 januari 2010 12:38

Idag filmar vi teknik film i kanothuset i södertälje av svempa i klubben, sedan lägger vi ut den på youtube. ni får se under helgen  :-)

Av Mattias - 19 januari 2010 09:12

Var ute och surfade och hittade detta klipp om VM bra gjort.   Insperation till sommaren och mer motivation för att kunna träna under resten av vintern.

träna hårt


Av Mattias - 19 januari 2010 09:06

Se förra veckan vi kör samma igen  :-)


lite insperation hur man kör paddel maskin  :-)


Ovido - Quiz & Flashcards