Alla inlägg den 13 december 2009

Av Mattias - 13 december 2009 21:55

All paddling som går att göra utomhus bör göras där för att öva balans i kajaken.

Paddeln har en annan bana i vattnet mot att köra paddelmaskin samt att det är skönare J att träna ute i det fria än i en varm lokal iförd bara tunna träning kläder.

 Måndag: Löpning 20 x 2 min ca 80 av max

 Tisdag: Paddling 10x4 (3)  + maq  rotationer, komplex rörlighet.

Onsdag: Stavlöpning i backe 60 min max

Torsdag: Stryka II  hela programet med ordentligt uppvärmning

 Fredag: Vila

 Lördag: pass 1: Paddling dist 15 km  ”tänk” teknik, isätt, rotation, höft, och bål

             pass 2: styrka pass I

 Söndag: pass 1: Vila

pass 2: Paddling  2x4min  (3) +1min  (3) +45sek (4) +15sek (5)+30sek  (2) + 30sek       (3) x 8    set + 2x4 min (3)


Tänk på att när ni kör teknik  i kajaken att använda ben, bål, höft, rygg ej paddla med armarna. Vattenarmen rak och  luftarmen i sin 90 gradiga postion under själva paddel draget.


Ovido - Quiz & Flashcards